Vitrinlik Fotograf Ve Kandırmaca… | www.netfotograf.com

Forum’un neredeyse her yerinde meslektaşlarımız hazır vitrinlik fotoğraf ihtiyaçlarını dile getiriyorlar, yardım istiyorlar.

Merak ediyorum, biz ne iş yapıyoruz?

Vitrinine başkasının çektiği fotoğrafı koymak nasıl bir şeydir. Kendinin olmayan bir fotoğrafı kendi çekmiş gibi müşterilere yutturmak nasıl bir hokkabazlıktır ? Gerçekten anlamıyorum. Bir fotoğrafçı kendi çektiği fotoğrafı vitrinine koymak istemiyorsa müşterisi o fotoğraf için ona neden para ödesin?

Ayrıca yapılan bu iş yasalarda sahtekarlık ve yanıltıcı reklam olarak cezası olan bir eylemdir. Haberi olmayan öğrensin. Kendimizi kandırıyoruz da hiç değilse müşteriyi kandırmayalım arkadaşlar. Bu mesleği böyle öldürüyoruz işte. Kendimize gelelim.

Kalem. kelam ve selamla..

 

24/11/2006 | Mete007, Kocaeli | yorum yapmış..

arkadaşım.. fildişi kulede yaşıyorsunuz anlaşılan..

Vitrinlik fotoğraf talep eden fotoğrafçıların müşterileri, fotoğraflarının vitrine asılmasına kesinlikle razı olmaz… kendinizi reklam fotoğrafçısı olarak tanıtıyorsunuz.. “küçük esnafın işine burnunu sokma” derim.. (alınmamanızı dilerim) şu sözünüzü; “Ayrıca yapılan bu iş yasalarda sahtekarlık ve yanıltıcı reklam olarak cezası olan bir eylemdir. Haberi olmayan öğrensin.” yazmadan önce iyice düşünseydiniz keşke.. Portfolyonuzu incelemek istedim, galeride fotoğrafınız yok.. kendi sitenizide belirtmemişsiniz.. kendinizi iyi tanıtmaksızın böyle bir konu açmanızı yadırgıyorum. ikinci paragrafınıza tekrar dikkat çekelim: fotoğrafçı , vitrinine müşterisine çektiği fotoğrafı koymak istemiyormu… Yoksa, müşterisi buna karşımı… sizden ricam; fotoğrafçı esnafını tanımaksızın böyle şeyler yazmayın… vitrine konulan fotoğraf sebebiyle tehdit edilen meslekdaşlarımız vardır… portfolyomu incelerseniz, stüdyo fotoğrafçısı olmadığımı dahi düşünürsünüz.. avatar altındaki linke bakınız, firmamın sitesini görürsünüz… mesleği öldüren kendimiz olabiliriz… ancak, bu sebeple değil..

 
24/11/2006 | Mete007'ye yazdığım cevap..

Keşke fildişi kulede yaşasaydım.

Yasaların, ahlakın, meslek etiğinin olduğu; barış içinde yaşayan insanların sahtekarlık yapmadığı bir dünyayı küçüklüğümden beri hayal etmişimdir. Benim fildişi kulem bu. Sizin fildişi kule hayalinizin nasıl olduğunu bilmek isterim.

Yaklaşık 15 yıldır reklam fotoğrafçılığı ve birlikte portre fotoğrafçılığı yaparım. Hatırlarmısınız ? ya da bilirmisiniz ? bilmiyorum ama; vesikalık fotoğrafın ilk üretildiği alemünit makinelerde çalışmış, karanlık odalarda plaka filmlerin elle banyo edildiği zamanlarda çıraklığını geçirmiş ve günümüzde, sizin gibi meslektaşların kafa yormadığı; fotoğrafçılıkla ilgili konularda yaklaşık 30 yıldır kafa patlatan ve her platformda dile getiren bir fotoğrafçıyım.

İncelemek isterseniz İstanbul’a yakınsınız; sizi stüdyoma davet etmek isterim. Portfolyomu görmek için gelirseniz, biraz ufkunuzu genişletebilirim belki. Sizin de yazmadan önce iyice düşünmenizi isterdim. Ticari kaygıların meslek etiğinin önüne geçmemesi gerektiğini; yasaların her şeyin düzenleyicisi olduğunu benden değil, internette dahi ticari işlerimizi düzenleyen sayfa sayfa yasal dökümandan okuyup öğrenmiş olmanızı dilerdim. 

Gelelim vitrinine müşterisinin fotografını koyamayanlara. Yeter ki niyet doğru olsun. Her memlekette – ki Arabistan’da yaşamıyoruz – bir kaç hediye fotoğraf karşılığı kendi fotoğrafının, fotoğrafçısının vitrinine koymasına izin verecek bir sürü insan vardır. Olmadığını varsayalım, hiç bir şey yapamıyorsanız bir veya birkaç modele para ödersiniz, onların fotoğrafını koyarsınız vitrine. Bunu yapan onlarca fotoğrafçı tanıyorum. İşin kolayına ve ucuzuna kaçıp laboratuvarınızdan vitrinlik baskı istemezsiniz. Bir kere daha yazıyorum. İşte tam da bu ve benzeri nedenlerle fotoğrafçılığı öldürüyoruz. Lütfen kendimize gelelim.

Bu arada ilgili yasa maddelerini eklemeyi unutmuşum. Bilmeyenler için ilgili yasaların ilgili maddeleri aşagıda..

Kanun No: 3984  | Kabul Tarihi: 13.4.1994
Resmi Gazete: 20.4.1994 – 21911

Madde 19- Bütün reklamlar adil ve dürüst olacak, yanıltıcı ve tüketicinin çıkarlarına zarar verecek nitelikte olmayacak, çocuklara yönelik veya içinde çocukların kullanıldığı reklamlarda, onların yararlarına zarar verecek unsurlar bulunmayacak, çocukların özel duyguları göz önünde tutulacaktır.

4822 SAYILI KANUNLA DEĞİŞİK 4077 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
Madde 16- Ticari reklam ve ilânların kanunlara, Reklam Kurulunca belirlenen ilkelere, genel ahlaka, kamu düzenine, kişilik haklarına uygun, dürüst ve doğru olmaları esastır. Tüketiciyi aldatıcı, yanıltıcı veya onun tecrübe ve bilgi noksanlıklarını istismar edici, tüketicinin can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürücü, şiddet hareketlerini ve suç işlemeyi özendirici, kamu sağlığını bozucu, hastaları, yaşlıları, çocukları ve özürlüleri istismar edici reklam ve ilânlar ve örtülü reklam yapılamaz. Aynı ihtiyaçları karşılayan ya da aynı amaca yönelik rakip mal ve hizmetlerin karşılaştırmalı reklamları yapılabilir. Reklam veren, ticari reklam veya ilânda yer alan somut iddiaları ispatla yükümlüdür.

Saygıyla..

 

Vitrinlik Fotograf Ve Kandırmaca... | www.netfotograf.commustafa turgut
01